Tarasca

L’any 2002 el CAE va posar en marxa el projecte Tarasca, de reforç educatiu i social d’adolescents i joves amb majors dificultats d’adaptació escolar. A través de tècniques pròpies de l’educació en el lleure –el joc, els jocs, dinàmiques...- s’intervé amb els adolescents per treballar diferents habilitats i comptetències transversals -la comunicació, el treball en equip, la cooperació, el respecte...- i d'aquesta manera potenciar la seva autoestima i motivació i s'afavoreix la seva continuïtat al centre escolar. El projecte Tarasca s'ha vingut desenvolupant ininterrompudament, des d'aquesta data.
Objectius
Els objectius bàsics del programa són:
- Dissenyar activitats i instruments de suport amb la finalitat de combatre la desmotivació escolar
- Promoure un treball educatiu que afavoreixi el desenvolupament personal dels alumnes participants a través d’activitats educatives de lleure
- Promoure la participació dels alumnes participants en experiències i iniciatives socioculturals
Centres i entitats on s'ha desenvolupat
Alguns dels centres on s'han dut a terme els mòduls formatius són:
- Casal de Joves Font (Manresa)
- Escola Sant Jordi (Navàs)
- Escola Taller Moià
- Hospital General Manresa. CSAM
- Institut Cal Gravat (Manresa)
- Institut Castellet ( Sant Vicenç de Castellet)
- Institut Guillem Catà (Manresa)
- Institut Lacetània (Manresa)
- Institut Lluis de Peguera (Manresa)
- Institut Pius Font i Quer (Manresa)
- Institut Quercus (Sant Joan de Vilatorrada)
- Institut Moianès (Moià)
Resultats
Una vegada finalitzada l'edició del 2019, les dades del programa són:
- 18 edicions
- 115 activitats formatives
- 8 municipis
- 3.320 hores formatives fetes
- 1.432 participants
Finançament
Programa realitzat a partir de l'any 2018 amb el finançament de:
Programa realitzat el període 2002-2017 amb el finançament de: