Educació Inclusiva: Dislèxia (FRM23135)
OBERT
Codi: FRM23135
Dates: De l'11 al 25 de novembre de 2023
Format: 100% ONLINE
Durada: 20 hores
- 10 hores de videoconferència
- 10 hores treball autònom (Moodle)
Horari: Dissabtes 11 i 18 de novembre de 9.30h a 12.30h i dissabte 25 de novembre de 9h a 12h
A càrrec de:
- Anaïs Rodriguez Ruiz. Psicòloga amb Postgrau de Logopèdia. Consultora de la UOC en el Màster de Dificultats d’Aprenentatge i Trastorns del llenguatge
Adreçat a:
- Educadores
- Mestres
- Monitores
- Persones que intervenen amb infants amb dislèxia
Preu: 65€
Reconeixement: Els/les alumnes participants rebran un diploma expedit pel CAE
Objectius:
- Conèixer i reflexionar sobre les dificultats d’aprenentatge que tenen els alumnes amb dislèxia i aplicar estratègies d’intervenció
- Reconèixer el concepte de dislèxia i diferenciar-lo d’altres de similars
- Conèixer el concepte des del punt de vista teòric i descriure els concep-tes de dislèxia, disgrafia i disortografia
Continguts:
- Conceptualització: Dislèxia, Disortografia i Disgrafia.
- Coneixements previs: bases neurològiques i processament psicolingüístic.
- Descripció del perfil de dificultats.
- Diagnòstic de la Dislèxia.
- Procés d’avaluació.
- Criteris diagnòstics.
- Informe psicopedagògic.
- Repercussions emocionals.
- Diferents contextos de desenvolupament.
- Motivació i autoconcepte.
- Com s’ensenya a llegir i a escriure
- Intervenció en Dislèxia.
- Comencem la intervenció (atenció precoç).
- Intervenció segons el component afectat.
- Intervenció segons diferents programes.
- Adaptem els recursos que tenim.
- Creació de recursos específics.
- Cerca de recursos adequats.
- Estudi de casos.
Promou: CAE
Amb el suport de:
- Ajuntament de Manresa