Educació inclusiva: autisme (FRM23134)
Codi: FRM23134
Dates: del 20 d'octubre al 15 de desembre de 2023
Format: Semipresencial
Durada: 35 hores (15 hores de Moodle)
Horari: divendres de 17h a 20h
- Divendres 20 i 27 d'octubre de 17.30h a 20.30h
- Divendres 3 de novembre de 17.30h a 19.30h
- Divendres 10 i 17 de novembre de 17.30h a 20.30h
- Divendres 24 de novembre i divendres 1 i 15 de desembre de 17.30h a 19.30h
Lloc: Manresa
A càrrec de:
- Rosa Serrano. Presidenta del Centre de Recursos en TEA de la Catalunya central amb més de 10 anys d’experiència impartint formació sobre infants amb TEA. Doctora en Geografia i experta en el tractament de Trastorns de l’Espectre Autista.
Adreçat a:
- Educadores,
- Mestres
- Monitores
- Persones que intervenen amb infants amb TEA
Preu: 115 €
Reconeixement: Els/les alumnes participants rebran un diploma expedit pel CAE
Objectius:
- Introduir als professionals de l'educació en els principals elements derivats de l'espectre autista
- Saber orientar la pràctica professional a l’alumnat amb TEA en el marc de l’educació inclusiva.
- Conèixer i dotar d’estratègies que afavoreixin l’atenció a l’alumnat amb TEA.
- Obtenir recursos per atendre les necessitats psicoeducatives dels infants
- Obtenir recursos per atendre a les famílies de l’alumnat amb TEA.
- Conèixer la varietat de recursos i tècniques per el seu tractament i el seu procés educatiu.
Continguts:
- Què és l'autisme?
- Simptomatologia i graus.
- Causes de l'autisme.
- Característiques de l’autisme: motriu, emocional, comunicatiu, social i cognitiu.
- Trastorns associats al autisme (comorbiditats).
- Detecció i diagnòstic de l’autisme.
- Neurodesenvolupament
- Etapes de l'autisme
- Autisme en la infància i adolescència.
- Autisme en l’adultesa.
- Avaluació Psicològica
- Orientació a la família.
- Àrea educativa (escolar):
- Metodologies d’aprenentatge.
- Sistemes de comunicació augmentativa (pictogrames).
- L’anticipació: recurs necessari en la quotidianitat
- Activitats a realitzar segons les necessitats, dificultats i potencialitats de la persona amb autisme.
- L’ús de les TIC i les Apps.
- El joc com a eina de socialització i treball de les habilitats i capacitats.
- Ús de programes gratuïts per crear material per l’alumnat amb TEA
-
Intervenció i necessitats psicopedagògiques i educatives.
Promou: CAE
Amb el suport de:
- Ajuntament de Manresa
- Generalitat de Catalunya